Tuesday, June 14, 2016

Filled Under:

2 Foto Terkini AMENG Spring Keluar Dari Penjara Kluang Yang Mengejutkan




Penyanyi kumpulan Spring, Wan Aminuddin Wan Ismail atau Ameng Spring diiringi Pengarah Penjara Kluang, Zawari Abd Rashid (dua dari kanan) melambai tangan selepas menjalani hukuman penjara 5 tahun di Penjara kluang atas kesalahan dadah. – Foto Syarafiq Abd Samad
KLUANG: Selepas lima tahun empat bulan, vokalis kumpulan Spring, Ameng akhirnya dibebaskan dari Penjara Kluang kira-kira jam 12.15 tengah hari tadi.
Ameng atau nama sebenarnya Wan Aminuddin Wan Ismail, 48, dijatuhi hukuman penjara lapan tahun dan 10 sebatan oleh Mahkamah Sesyen Melaka pada 12 April 2011, atas tiga kesalahan termasuk dua kes memiliki dadah.
Bagaimanapun, hukuman itu dipendekkan berikutan kelakuan dan disiplin cemerlang yang ditunjukkannya. Ameng kelihatan sebak dan mengalirkan air mata terharu sebaik melihat kehadiran isteri, Sabariah Zakaria, 46, dan anaknya, Wan Ammar Haikal, 9, yang menyambutnya di pintu utama Penjara Kluang sejurus dibebaskan.
Penyanyi kumpulan Spring, Wan Aminuddin Wan Ismail atau Ameng Spring kelihatan ceria bersama isteri, Sabariah Zakaria (kiri) dan anaknya Wan Ammar Haikal selepas dibebaskan daripada Penjara kluang, Johor. – Foto Syarafiq Abd Samad.

“Saya menyesal dan insaf. Sebak rasanya melihat kesetiaan isteri dan anak yang menyayangi saya sepenuh hati dan tidak pernah melupakan saya.
“Jika bukan kerana kasih sayang tidak berbelah bahagi mereka, mungkin saya sudah gila dan hilang semangat meneruskan kehidupan.
“Hidup dan mati saya selepas ini hanya untuk keluarga. Saya akan membahagiakan mereka dan berjanji menjadi suami dan ayah yang baik bagi membalas pengorbanan serta kesusahan ditanggung disebabkan saya,” katanya.
Ameng akan pulang ke rumah keluarganya di Melaka selepas ini bagi menyambut Ramadan dan Aidilfitri.




0 comments:

Post a Comment